Selasa, 15 September 2009

Antara Hudud Rasullullah & Hudud Nik Aziz



Salam semua pembaca..maaf sbb lama seri tak menulis, hanya utk menghormati bulan ramadhan yg mulia..Kali ni seri mahu berkongsi satu dailog bersama sahabat seri. Dailog perbincangan ttg manusia-manusia yg berlagak pandai tp pada hakikatnya mcm tin kosong, apabila diketuk maka melantun-lantunlah bunyi dari tin yg tk de isi. Bukan seri berlagak pandai hanya utk membawa sebentar pembaca-pembaca terbang membuka minda. Hakikatnya wahai sahabat semua jgnlah kita ni sebagai manusia biasa cuba mmeletakkan diri kita sama dgn Rasullullah S.A.W, cuma kita ni diingatkan agar sentiasa mencontohi sifat-sifat dan cara kepimpinan baginda. " Siapa makan cili, terasalah pedasnya" - Wallahuaklam


Yusketereh : Salam seri, posa ker!!?!

Seri : w/salam, emmm puasa...

Seri : dah nak raya ni. balik beraya mane??

Yusketereh : balik pahang seri, kat jengka 9, Felda

Seri : Org Najib ni lah yer

Yusketereh : takkk orang nik ajis …heheheheheh

Yusketereh : setiap kali balik mesti tegang urat ngan pak mertua

Seri : ooo dia org PAS ker, duduk felda pun ada org PAS

Yusketereh : ramai seri, diorg dah rase senang

Seri : uik..dengar kawasan felda, susah pembangkang nk masuk jarum

Seri : emm susah-susah tarik jer tanah tu balik, dah elok-elok senang nak susahkan..rasekan

Yusketereh : hahahaaaa sokong

Seri : lepas tu suruh mintak kat nuar, tanah lebih besar. tk sodar diri diorg ni

Seri : tanah kerajaan bagi, duit lagi dapat, umah diberi, ada hati nk sokong PAS

Yusketereh : ari tu mmg dia terus angkat punggung bile tgk menantu dia naik angin

Yusketereh : hahahhaa menatu ganazzz

Seri : diorg ni nk kene basuh sikit

Seri : dah lah duduk tanah felda, ada hati nk sokong PAS

Seri : ni yg marah ni, ingat kalau duduk bwh PR bole dapat tanah ker ??

Seri : kena jual tanah ada lagi mcm kpg buah pala

Yusketereh : tu le pasal, orang rumah yus dulu pun sokong PAS juga

Yusketereh : tapi kene basuh ari2, tk leh tahan weiii

Seri : hehehehehe

Yusketereh : skarang umno selamenye

Yusketereh : yus tanye pak mertua ari tu ape yg PAS buat kat kelantan selame memerintah 18 thn

Yusketereh : dia senyap

Seri : hehehhehehe

Yusketereh : pembangunan dunia takde, habis semua dok diam

Seri : senang jer yus, cuba tanye diorg, zaman rasul dulu, Rasullulah S.A.W

Seri : gemilangkn Islam dulu, atau hudud dulu

Seri : Islam PAS ni mulut jer, tp tk gemilangkn pun

Yusketereh : hudud dahulu ker ??

Seri : Tak yus, Rasullullah S.A.W gemilangkn Islam dulu dari segi keseragaman Islam

Seri : baru lah hudud di tegakkan, kerana masa tu Islam telah diterima secara seragam

termasuk orang2 kafir

Seri : mereka org2 kafir tk leh membantah kerana Islam dh pun gemilang masa tu

Seri : dari segi pendidikan, pembangunan, social, moral, ekonomi, politik & lain-lain lagi

Seri : itu lah cara Rasullullah S.A.W

Seri : menyeragamkn Islam dan gemilangkn Islam, sebelum hudud

Yusketereh : nik aziz tak ajar benda ni pun

Seri : hehehehe

Seri : tk de sapa yg nmpk benda ni yus

Seri : PAS ni buta dgn hudud, tk tau mcm mana utk laksanankan nye

Yusketereh : sbb tu orang yg kurang agama semakin teruk

Seri : dari segi lain, hudud ni seragam dan menyeluruh

Seri : pernah cuba tanye org PAS, semua tercengang nak jawab

Seri : ada yg setuju & ada yg terbuka mata hatinya

Yusketereh : orang PAS tahu orang umno ni tolak hudud

Seri : bukan tolak tapi mcm yg seri ckp

Seri : kita cuba seragamkn dulu Islam tu, gemilangkan dulu Islam tu

Seri : baru org-org kafir, respect dgn Islam dan Hudud

Seri : wpn ada diantara mereka yg menentang tapi apabila Islam tu gemilang

Seri : secara automatic, hudud itu seragam dan terlaksana

Yusketereh : penerangan yg cukup baik seri

Seri : mcm PAS kita lihat, mereka menggunakan hudud sebagai landasan tapi

Seri : pada hakikatnya, dlm diri mereka sendiri pun ISLAM tak diseragamkan

Seri : ada yg main nombor ekor, berjudi, bermaksiat, memfitnah tapi menjerit-jerit nak kan hudud

Seri : bila ditanya mereka jawab UMNO juga buat benda yg sama, mcm mana tu ??

Yusketereh : entahlah seri, nak kate golongan PAS ni menghayati ajaran Islam sepeneuhnye jauh sekali

Seri : belajar dan bramal itu yg terbaik utk ISLAM, bukan pandai brckp jer

Yusketereh : betul seri

Seri : mmg diakui Nik aziz org yg tinggi ilmu agamanya

Seri : tapi pernah ker dia beramal dgn ilmunya utk gemilangkan Islam Di kelantan dari semua segi.

Seri : hanya pandai ckp jer, dan org-org kelantan mmg suka dgr dia bercakap

Seri : sbb tu dia byk pengikut bile dia gunakn Islam

Yusketereh : betulllllll

Seri : Seri ni tk de lah tinggi ilmu agama yus

Seri : hanya ada asas fardu ain jer bole harap

Seri : tapi setiap persoklan Islam tu, kita kene mengkaji sebelum mengikut, lagi-lagi kalau

kita ni jahil bab agama, jgn lah main ikut jer

Yusketereh : orang yang tinggi ilmu tapi tidak menggunakannye buat ape

Yusketereh : orang yang kurang ilmu dia tetap mencari dan mencari sehingga pencarian berhasil

Yusketereh : itulah kelebihan orang yg kurang ilmu

Seri : cuba kita tgk yus, bile org2 kafir tanye pada PAS

Seri : apa itu hudud ?? terbelit-belit lidah nak menjawab. Malu bila kita tengok.

Seri : sbb tu karpall singh, berani persendakn hudud

Yusketereh : heee..kekekeeke

Seri : sbb org Islam PAS sendiri tak tau hudud tu apa

Seri : mcm mana nk laksanakan

Seri : apa ciri-ciri utk hudud terlaksana

Seri : yg diorg tau, hudud tu hukuman yg zalim. tu jer yg selalu diulang

Seri : dari situ pun kita lihat PAS gagal dlm dakwah Islamnya

Yusketereh : tullllll

Seri : ok lah yus, Seri nak balik..nanti bila-bila kita chat lagi ok, Selamat Brpuasa & brbuka SALAM

Yusketereh : ok Seri.. Selamat berbuka puasa - W.Salam

7 ulasan:

.@blogger.com berkata...

Salam,
Setelah lama tenggelam baru kini timbul, bagaimanapun untunglah sabut itu yang timbul. Memanglah begitu sifat manusia yang tidak akan pernah berpuas hati walaupun nasib mereka sudah sedemikian baik. Mereka makan dari apa yang kerajaan berikan tetapi mereka juga menentng kerajaan seakan mengiggit tangan yang menyuapkan mereka makanan. Mereka dari golongan yang khianat dan zalim serta tidak mengenang budi. Kepada yang tak 'bertutup' tak payahlah nak sibuk-sibuk pula 'berbuka'.

Che Leh Jangok berkata...

Chatting kat offis ke tu ?

Satu dailog yang cukup menarik. Tapi panjang sangat. Nampak macam you orang ni kalau pakat 4 atau 5 orang sumbang menyumbang boleh buat skrip drama kot. Tak pernah cuba ke.

Aspirasi dah best dah tu. Cuba cuba la.

srikandi melayu berkata...

salam cheleh..citer benar bukan rekaan..itu pun dah di edit utk di pendekkn..sekian terima kasih..tk main pakat2...cnp dari ym terus ke blog..

Mohd berkata...

Selalu aje kedengaran org PAS mengatakan, UMNO tolak hukum hudud = tolak hukum Islam.

Tapi tang mananyee hududnya PAS itu?
Kenapa PAS tidak laksanakan sendiri Hudud spt yg di war war kan? adalah PAS menolak hukum Hudud yg sama erti menolak hukum Islam?

PAS banyak mengkafirkan org, tapi diri sendiri?

Contoh soal Sumpah Saiful satu ketika dulu. Bila saiful bersumpah, semua pembangkang mengutuk perbuatan sumpah tersebut.

1)Datin Azizah = Sumpah itu tiada dalam syariah islam

2)Nik Aziz = Sumpah memegang Al-Quran sama dengan budaya kristian. (bila dah salah seorang tok guru @ ulamak haruslah menegur dan memberi tahu. kalau salah cara itu.. bagaimana pulak cara yg btol?) saya rasa tidak ada seorang pun dalam pembangkang yg ada memberikan cara yg btol untuk bersumpah seperti mana mereka katakan ape yg saiful buat itu salah.

so tidak nampak langsung ajaran agama yg dibawa PAS selain hanya memberi Al-Quran kepada kaum yg beragama lain untuk dijaja supaya dapat undi.

Na'uzubillah. begitu murahnya Kitab Suci kita

(akan wujud di akhir zaman di mana org menggunakan agama untuk kepentingan diri sendiri. cuba lihat perkambangan agama PAS, cuba lihat perjumpaan anwar di luar negara yg banyak bercakap tentang penyatuan agama dan sebagainya. Rasanya mmg rakyat permatang pauh undi anwar utk dia berada di luar negara dan bukan menabur bakti dan jasa kpd rakyat tempatan.) Tahniah pengundi Permatang Pauh

srikandi melayu berkata...

Salam Mohd...

Tima kasih atas pendangan saudara..Bagi seri PAS dicelarukan oleh manusia yg brcelaru iman dan jiwanya..sbb itu dakwah mereka ttg hudud bole diibaratkan seperti seorg manusia yg berbaju tapi tak berseluar, berbau wangi tp tk pernah mandi, berpakaian cantik tp tk pernah basuh.. mereka tak tau nk menyeragamkan hudud dalam diri,,bagaimana utk menyeragamkan hudud di M'sia apalagi di kelantan.

AzamDean berkata...

Tanah FELDA Tu UMNO punye ke?

AzamDean berkata...

Hai candy!!!! tolong baca blog aku..aku ada buat ulasan untuk posting ko dalam tajuk ni..plzz.demi kepentingan umat.. hehehe
ni link dia

http://keazamanmalaysia.blogspot.com/2010/02/umno-racun-umat-melayu-yang-beragama.html

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails