Isnin, 12 Julai 2010

Nik Aziz Watak Baru Dalam Kepowwwww

Salam semua sahabat.

Setiap kehidupan dalam dunia ini punyai pro dan contra.. Dimana keseimbangan dalam keikhlasan PAS utk menubuhkan sebuah Negara Islam. Tempoh hari ketika TGNA ditanya oleh wartawan

“Kenapakah PAS sebuah parti yg kuat perpegang dengan penubuhan Negara Islam bole bersahabat atau bersetongkol dengan sebuah parti yg menetntang penubuhan Negara Islam seperti DAP”

kelam kabut dan berbelit-belitlah lidah TGNA nak menjawabnya.. Dengan rase penuh semangat dan yakin TGNA menjawab”

“Islam adalah agama yg benar, jika ada sesiapa yg boleh membuktikan islam itu salah, maka saya sendiri akan keluar dari agama”


Komen Srikandi..

Apa punya jawapanlahhh labuuuu… lain yg ditanye lain pulak yg dijawab oleh TGNA ni.. Sapa lak yg mempertikaikan ISLAM.. wartawan nak tau dimana logiknya keikhlasan PAS sekiranya tindakan mereka bertentangan dengan matlamat parti. Seri ni tengah rase serba salah, nak gelak kang kate kurang ajar.. nak simpati kang mmg jawapan mcm citer lawak kepawwww kekekekekekeke . Kalau dah mmg perbuatan tu bertentangan dengan tujuan asal, itu maknanya buang masa dan sia-sia lah wahai puak-puas hampas oii.. Kenapalah Kepala dlm PAS ni tak leh nak jawab soklan mudah camtu.. wat malu kaum je..

Dalam sidang media yg berasingan pulak Karpal Singh menjawab

“ Kita tidak pernah bersetuju dengan PAS untuk penubuhan Negara Islam kerana tiada dalam perlembagaan persekutuan.

Komen Srikandi..
Secara jujur seri katakan Karpal seorang yg logik dan pandai tentang perlembgaan Malaysia, kalau tak masekan dia bole jadi seorang peguam yang terkenal. Secara ringkas nya didalam perjanjian kemerdekaan, Tanah Melayu diserahkan dibawah System Raja Berpelembagaan yg memperuntukan hak-hak keistimewaan orang melayu dibawahnya, Orang-orang melayu juga harus menghormati kontrak sosial yg turut melindungi hak-hak bangsa lain. Diantaranya :-

1) Hak-hak orang melayu terjamin dengan adanya Majlis Raja-Raja Melayu yg berpegang kuat di dalam artikel 150,151. segala mejoriti 2/3 yg dipersetujui dalam parlimen harus mendapat persetujuan sebulat suara Majlis Raja-Raja terlebih dahulu untuk dilaksanakan.. ( jangan perasanlah bangsa-bangsa lain nak naik jadi PM)

2) Dengan adanya kontrak sosial Tanah Melayu tidak bole di istiharkan sebagai sebuah Negara Islam untuk menghormati dan memelihara hak-hak orang bukan Islam. Dan orang-orang bukan Islam tidak bole mempertikaikan hak-hak keistimewaan Raja dan orang-orang melayu.. ( jangan perasanlah PAS kononnya nak buat negar Islam, benarlah kata-kata Nizar bahawa hukum hudud dan penubuhan negara Islam tidak pernah terkandung dalam perlembagaan PAS )


APA MAU TUNGGU LAGI BEB… ANGKAT KAKI JALANNN DAAA.. JAWAB SOKLAN PUN KANTOI.. CAMNER NAK PIMPIN UMAT ISLAM MALAYSIA

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails